שעות פתיחה
ראשון 09:00 - 18:00
שני 09:00 - 18:00
שלישי 09:00 - 18:00
רביעי 09:00 - 18:00
חמישי 09:00 - 18:00
שישי 08:00 - 13:00
שבת סגור
גלריה
DSC_1079
DSC_0890
DSC_0194
DSC_0213
הדרכת רכיבה מתקדמת
yossi_3
yossi_2
yossi_1
st2_3
st2_2
rem_1
rem_2
rem_3
shona_1
st2_1
or_1
or_2
ori_1
ori_2
ori_3
mosheplaut_3
mosheplaut_2
mosheplaut_1
itzik_3
itzik_2
car_1
car_2
car_3
ira_1
itzik_1
טלפון: 052-2777273
משה פרחי
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
אופנוענים? כך תתלבשו טוב יותר בחורף
ראשי » משה פרחי ממליץ » אופנוענים? כך תתלבשו טוב יותר בחורף

אופנוענים? כך תתלבשו טוב יותר בחורף

נובמבר 1, 2015 13:56 אין תגובות moshefarhi

זה לא סוד שהחורף בישראל אינו דומה לחורף באירופה, ובכל זאת מומלץ מאוד להתכונן מראש ולהתארגן בהתאם בכדי לעבור את הימים הגשומים והקרים שפוקדים אותנו בחודשי החורף

מאחר ותפקוד הגוף בתנאי קור ורטיבות יורד באופן משמעותי – חשוב שנלבש ביגוד יעודי שיגן עלינו מפני גשם וקור. זה לא כיף לרכוב כשאתה רטוב ובוודאי כשקר לנו. ציוד מתאים ישמור על יכולת התפקוד של הגוף גם בתנאי קור ורטיבות קשים, ויאפשר לרוכב לשחרר את מלוא תשומת הלב לדברים החשובים באמת (רכיבה, למשל, ושמירה על חייו). ראוי לציין שהסרבול הנובע מביגוד ייעודי לחורף כמעט ובלתי נמנע. אך אין ספק, ציוד מקצועי שיושב טוב על גוף הרוכב, במידה המתאימה, יפחית את הסרבול למינימום ויעשה את העבודה על הצד הטוב ביותר.

פלג גוף עליון: ההמלצה מעיל יעודי העמיד למים עם לפחות בטנה אחת פריקה (יש גם עם שתיים ושלוש). הבחירה והרכישה הטובה ביותר היא מעיל קורדורה המצויד בגורטקס או כל בד נושם אחר, המאפשר כניסה ויציאה של אוויר אך משאיר את הרטיבות בחוץ. המינוס היחידי הוא המחיר, אך מעילים אלה יכולים להחזיק למעלה מחמש שנים (אם שומרים עליהם, כמובן). יש לזכור שכל החלקה או 'ניקור' של מעיל כזה פירושם כמעט תמיד איבוד הבידוד. חלופה אחרת היא חלק עליון של חליפת גשם (או סרבל), בתנאי שמעטפת הניילון באה על מעיל רכיבה – לחליפות גשם אין הגנה מפני חבטות (ואלה שמאפשרות הוספת מיגונים נחותות ממעיל רכיבה ייעודי).

פלג גוף תחתון: ההמלצה כמו לגבי המעיל גם כאן מכנס רכיבה יעודי המיועד לחורף. החלופה הטובה ביותר היא מכנס קורדורה המצויד בגורטקס – והחיסרון הוא כמובן המחיר הגבוה (כיום כבר ניתן למצוא מכנסים במחיר שיישאר לכם עודף מאלף ש"ח). אפשרות נוספת וזולה יותר היא מכנס ניילון; את מכנס הניילון יש לבדוק בקפידה על ידי ישיבה על האופנוע. המושב בין הרגליים מעלה את המכנס, ורוכבים גבוהים יסבלו מחשיפת רגליהם בסמוך לנעל. מכנס ניילון בדרך כלל יגרום להזעה, במיוחד בתוך העיר, אך, כאמור, הפתרון של מכנס מבד נושם הוא יקר מאוד. עדיין לטעמי, אם אתם מרבים לרכוב בחורף שווה להשקיע, זה משתלם לטווח ארוך. המכנס האחרון שרכשתי, לפני שני חורפים, עדיין משרת אותי. החלק המועד לפורענות במכנס הוא אזור המפשעה: אם המכנס אינו איכותי והלחמותיו גרועות, יצטברו שם מים רבים. שמרו את החשבוניות של המכנס/חליפת הסערה לצורך תביעת אחריות.

נעלי רכיבה: נעלים עם הגנה מפני חדירת מים (מגורטקס) הן פתרון טוב, בתנאי שהמכנס ארוך דיו כדי לכסות טוב-טוב את החלק העליון – אם לא, המים לאורך המכנס יטפטפו ישירות לתוך הנעל ותגלו שתגיעו ליעדכם עם גרביים רטובות. מגפי רכיבה עם הגנה מפני מים הן פתרון מומלץ וטוב בהרבה, אלא שהן יקרות ופחות נעים להסתובב איתן. גם ערדליים הן פתרון מוצלח וזול, אך הן מסרבלות את התפעול ופוגעות ברגש ויש להן נטייה להתבלות מהר.

כפפות חורף: הכרחיות לבידוד ידי הרוכב מפני הרטיבות ולצורך הגנה טובה מפני הקור (ואף לשמור על הידיים במקרה של החלקה). החיסרון הוא בעובי הבד ובריבוי השכבות, אשר מסרבלים את תפעול המתגים והידיות. יש לבדוק שהידיים אינן מזיעות בתוך הכפפה. יש לוודא היטב כי הכפפות ישובות טוב על הידיים וכי יכולת התפעול על-גבי האופנוע או הקטנוע שלכם אינה נפגמת.

בברכת שתעברו את החורף בקלות ותמיד תהיו יבשים. רכבו בחכמה. 

« הקודם
הבא »
השארת תגובה

ביטול

052-2777273
חיפוש באתר
גלריית תמונות מהדרכה
סדנת בלימות חירום
לקוחות
משה פרחי
משה פרחי (יליד 1970), עוסק בתחום הדרכות נהיגה מתקדמת בארץ ובחו"ל מזה כ- 15 שנה. עבד כ-10 שנים במגזין 'מוטו' ואתר 'מוטובייק' ומילא מגוון תפקידים כגון: כתב, בוחן ועורך. בנוסף עבד כמה שנים כמאמן בכיר בחברת 'מסלולים' (בית ספר לנהיגה מתקדמת), והיה אחראי על מערך הדרכות הדו-גלגלי בחברה. בוגר בתי ספר לרכיבת מירוצים של 'קליפורניה סופרבייק סקול' (1997) ו-'רון האסלם רייסינג סקול' (2001) ובעל תעודת הסמכה כמנהל ומאמן לנהיגה ספורטיבית מטעם מכון וינגייט (2008). משנת 1998 מתחרה באופן פעיל בליגות הכביש שנערכו בישראל - מירוצי קטנועים ואופנועים ואף היה ממייסדי ליגות מירוצי הכביש בישראל. בעל ידע רב בתחום האופנועים והמכוניות.
חדש באתר
פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

כל הזכויות שמורות למשה פרחי