שעות פתיחה
ראשון 09:00 - 18:00
שני 09:00 - 18:00
שלישי 09:00 - 18:00
רביעי 09:00 - 18:00
חמישי 09:00 - 18:00
שישי 08:00 - 13:00
שבת סגור
גלריה
DSC_1079
DSC_0890
DSC_0194
DSC_0213
הדרכת רכיבה מתקדמת
yossi_3
yossi_2
yossi_1
st2_3
st2_2
rem_1
rem_2
rem_3
shona_1
st2_1
or_1
or_2
ori_1
ori_2
ori_3
mosheplaut_3
mosheplaut_2
mosheplaut_1
itzik_3
itzik_2
car_1
car_2
car_3
ira_1
itzik_1
טלפון: 052-2777273
משה פרחי
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
פניית פרסה עלולה להיות קטלנית
ראשי » משה פרחי ממליץ » פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

ספטמבר 6, 2016 9:32 אין תגובות moshefarhi

כלי רכב המבצע פניית פרסה משול לקיר. פגיעה בכלי רכב החוסם את רוחב הנתיב, גם במהירות נמוכה, עלולה להסתיים בפציעה קשה ואף במות!

סיטואציה: נהג מכונית מתקרב לצומת ורוצה לפנות לשמאל או לבצע פרסה. לכאורה, פעולה פשוטה כשבכל יום יש אלפי נהגים המבצעים את הפעולה הזאת. הנהג מוודא שהדרך פנויה וממשיך לדרכו. ברוב הפעמים זה נגמר בשלום, בפעמים הבודדות זה עלול להסתיים בתאונת דרכים.

פניות/פניות פרסה = סכנת מוות.

בגלל המבנה הצר של האופנוע/קטנוע קשה לנהגים להעריך את מהירות הדו-גלגלי הבא מולם או זה המגיע מאחור. כלי רכב המבצע פניה תוך שהוא חוצה נתיב נסיעה או מבצע פניית פרסה, משול לקיר בטון (!) שהפגיעה בו עלולה להסתיים בפציעה קשה ואף במוות. זה נכון גם לכלי רכב דו-גלגלי המבצע פרסה ונפגע על ידי מכונית חולפת.

לצערנו פעמים רבות הנהגים פשוט אינם מבחינים בנו. זה יכול לנבוע מכמה סיבות: בגלל שאנו נמצאים ב"שטח מת" שנגרם כתוצאה מכיוון מראות לקוי, אחת מקורות המכונית מסתירה את הדו-גלגלי, או כתוצאה מחוסר תשומת לב של הנהג/ת. לכן בכל התקרבות לכלי רכב אחר, יש להתנהג כאילו אנו "שקופים" וכמי שהם בוודאות יכנסו לנתיב שלנו. בקיצור לקחת אחריות ולא לצפות שהנהג האחר ייתן לנו זכות קדימה, שכן במקרה של תאונה אנו אלה שנפגע ונשלם את המחיר בפציעה או מוות.

יצירת חשד

נהג מכונית שטעה בדרך או רוצה לפנות לאחור, בדרך כלל נוטה לבצע פניית פרסה – במקום שמותר וגם במקום שאסור. זה יכול לקרות בצומת (עם רמזור וגם בלי), וזה גם יכול לקרות בכבישים חד נתיביים. במקרה של צומת, יש להתייחס (לא רק לכלי הרכב שחוצים את הצומת) גם לכלי רכב המגיעים מולך, ליצור חשד שמא אחד מהם יבצע פרסה ויכנס לנתיב הנסיעה שלך. בנסיעה בכביש חד נתיבי או בעיר כל כלי רכב העומד בשוליים (או במפרץ חניה) – גם מימין וגם משמאל – צריך לעורר חשד כמי שיתפרץ לנתיב הנסיעה שלך ללא אזהרה מוקדמת.

כשאתה מבחין בכלי רכב שעלול לבצע פרסה, רצוי לבצע כמה פעולות פשוטות. למשל, לעבור לראיה מרחבית. זאת אומרת למקד את המבט הרחק קדימה ולנתיב מילוט אפשרי, ולא להינעל על כלי הרכב ממנו אנו חוששים. האינסטינקט של כולנו הוא להינעל עם המבט על מה שמפחיד אותנו. לאן שאנו מביטים גם לשם האופנוע ייסע. בנוסף, לבצע פעולה כל שהיא בכדי להקטין את הסיכוי שלך להיות מעורב בתאונה, כגון הורדת מהירות והכנה לקראת בלימה או שינוי נתיב. רק לאחר מעבר הסכנה ניתן לחזור ולרכוב בקצב הרגיל.

לסיכום נחזור על נושא האחריות האישית שלנו על חיינו. גם אם הנהג האחר אשם בתאונה, האחריות מוטלת עלינו למנוע את המעורבות שלנו בתאונה. שכן, בדרך כלל אנו האופנוענים שמשלמים את המחיר על הטעויות של נהגים האחרים המשתמשים בדרך.

 

bmwc650gt

http://www.youtube.com/watch?feature=endscreen&NR=1&v=1rchioBm5fk

משה פרחי ממליץ משה פרחי ממליץ

אופנועים מכוניות פניית פרסה רכיבה מתקדמת
« הקודם
השארת תגובה

ביטול

052-2777273
חיפוש באתר
גלריית תמונות מהדרכה
סדנת בלימות חירום
לקוחות
משה פרחי
משה פרחי (יליד 1970), עוסק בתחום הדרכות נהיגה מתקדמת בארץ ובחו"ל מזה כ- 15 שנה. עבד כ-10 שנים במגזין 'מוטו' ואתר 'מוטובייק' ומילא מגוון תפקידים כגון: כתב, בוחן ועורך. בנוסף עבד כמה שנים כמאמן בכיר בחברת 'מסלולים' (בית ספר לנהיגה מתקדמת), והיה אחראי על מערך הדרכות הדו-גלגלי בחברה. בוגר בתי ספר לרכיבת מירוצים של 'קליפורניה סופרבייק סקול' (1997) ו-'רון האסלם רייסינג סקול' (2001) ובעל תעודת הסמכה כמנהל ומאמן לנהיגה ספורטיבית מטעם מכון וינגייט (2008). משנת 1998 מתחרה באופן פעיל בליגות הכביש שנערכו בישראל - מירוצי קטנועים ואופנועים ואף היה ממייסדי ליגות מירוצי הכביש בישראל. בעל ידע רב בתחום האופנועים והמכוניות.
חדש באתר
פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

כל הזכויות שמורות למשה פרחי