שעות פתיחה
ראשון 09:00 - 18:00
שני 09:00 - 18:00
שלישי 09:00 - 18:00
רביעי 09:00 - 18:00
חמישי 09:00 - 18:00
שישי 08:00 - 13:00
שבת סגור
גלריה
DSC_1079
DSC_0890
DSC_0194
DSC_0213
הדרכת רכיבה מתקדמת
yossi_3
yossi_2
yossi_1
st2_3
st2_2
rem_1
rem_2
rem_3
shona_1
st2_1
or_1
or_2
ori_1
ori_2
ori_3
mosheplaut_3
mosheplaut_2
mosheplaut_1
itzik_3
itzik_2
car_1
car_2
car_3
ira_1
itzik_1
טלפון: 052-2777273
משה פרחי
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
רכיבה ברוחות חזקות
ראשי » משה פרחי ממליץ » רכיבה ברוחות חזקות

רכיבה ברוחות חזקות

ינואר 18, 2016 7:39 7 תגובות moshefarhi

מזג האוויר סוער וגשום דורש הערכות ושינוי ברכיבה. רכיבה על האופנוע/קטנוע האהוב שלנו ברוח חזקה עלולה להיות מסוכנת. כמה המלצות לעשות ולא לעשות.

ימי החורף שפוקדים אותנו מגניבים וזה כיף גדול לרכב בגשם – כשלבושים בהתאם ורוכבים בהתאם לתנאי האחיזה הפחות טובים. אולם רכיבה ברוח חזקה עלולה להיות מסוכנת. נשאלת השאלה מה עושים כשיש רוחות חזקות?

רוחות חזקות יכולות גם להגיע למהירות של מאה קמ"ש ויותר, אלה מסוגלות להסיט מכונית פרטית ממסלולה, בוודאי כשמדובר על קטנוע או אופנוע – גם כזה ששוקל רבע טון. מי שלא חווה רוח חזקה במהלך רכיבה, מומלץ להשאיר את זה בתור משהו שאף פעם לא חווים. בקיצור חוויה לא נעימה.

אז מה עושים כשיש רוח חזקה? ההמלצה שלי, ממש כמו במקרה של קרח ושלג על הכביש: להימנע ככל האפשר מלרכוב ברוח חזקה!

היה ובכל זאת נתקלתם במהלך הרכיבה שלכם ברוח חזקה, יש להמשיך ולרכוב במשנה זהירות ובמהירות לא גבוהה, תוך שמירת מרווחי ביטחון גדולים מכלי רכב אחרים סביבכם.

המלצתי עם בכל זאת אתם רוכבים ברוח חזקה הקפידו על הדברים הבאים:

  • רכבו מתוכנן, קרי הכינו תוכנית רכיבה מפורטת כולל 'תוכנית גיבוי' לכל צרה שלא תבוא.
  • הקפידו להיצמד לימין הכביש.
  • הקפידו על תנוחת ישיבה נכונה – קרי חבקו את האופנוע חזק עם הרגלים, ושהידיים יהיו משוחררות.
  • הנמיכו ככל הניתן את הצללית שלכם, בכדי להקטין את אפקט "המפרש".
  • רכבו בקצב מספיק איטי בכדי שתוכלו להגיב לכל סטייה של האופנוע מהקו הנבחר.
  • שימרו על מבט רחוק ותקפידו להסתכל לאן שאתם רוצים להגיע ולא לאן שנראה לכם שהאופנוע נוסע.
  • על תנסו לרכוב בצמוד לכלי רכב אחרים, "שיחסמו" עבורכם את הרוח, שכן ברגע שכלי הרכב לא "יגן" עליכם יותר, תתקבל מכת רוח שיכולה בקלות להסיט את הדו-גלגלי מהנתיב ואף לגרום לנפילה.
  • השתדלו להימנע מלעקוף כלי רכב גדולים, שכן בזמן העקיפה הרוח תחסם לכמה שניות, ובסיום העקיפה תתקבל מכת רוח.
  • אם הרוח ממש חזקה, ואתם מוצאים שאתם מתקשים לשמור את האופנוע בקו הנבחר, פשוט מצאו מקום מסתור לכם ולאופנוע, עד יעבור הזעם.
ducati, honda
ducati, honda
« הקודם
הבא »
7 תגובות
  1. קרביץ נתן ינואר 18, 2016 בשעה 11:20 הגב

    תודה רבה !
    כלומר עדיף לשבת בבית ולהמתין עד יעבור זעם !

  2. משה פרחי ינואר 18, 2016 בשעה 17:18 הגב

    נתן, תלוי בעוצמת הרוחות. אבל כן. בגדול, ברוחות חזקות עדיף להישאר בבית או לנסוע בתחבורה ציבורית או עם המכונית.
    ואם נשארים בבית, רצוי מאוד, להחנות את האופנוע במקום מוגן מרוח, ואם אין כזה אז להצמיד אותו לכיוון קיר, ולמי שיש להעמיד על ג'ק האמצע. אם אין ג'ק אמצע, אז להעמיד את האופנוע כך שהצד של הג'ק יפנה לכיוון הקיר. למי שיש כיסוי, רצוי ברוחות חזקות לוותר עליו.

  3. הגר ינואר 18, 2016 בשעה 23:11 הגב

    היום נסעתי ברחבי ירושלים, ברוחות החזקות שהיו, ושאלתי את עצמי כל הזמן, מה עושים במצבים כאלו. והאמת, כל מה שהסברת, כך עשיתי, מתוך אינטואיציה (נשית תקרא לזה.. 😉 ). מהלכי נסיעה מתוכננים מראש, נסיעה איטית יותר, התרחקות ממשאיות וכלי רכב, שמירה על הימין.. תודה על הסברים מעשירים. הגר.

  4. אביעד ינואר 18, 2017 בשעה 8:31 הגב

    תודה אחלה טיפים
    הייתי ממליץ גם על בחירת מסלול נסיעה טוב יותר
    לפני כמה ימים רכבתי מאזור חדרה לתל אביב
    היו רוחות עזות, עזות מאוד
    בחרתי לרכב דרך כביש 4 ולא כביש החוף,
    היו פחות רוחות והתנועה בכביש הזה יותר איטית

  5. יעקה ינואר 16, 2019 בשעה 10:12 הגב

    תודה על הטיפים. נוסע הרוחות חזקות. ממש חוויה מפחידה וחוסר אונים, פתאום בומבות של רוחות צד, ממש זז עם האופנוע בתוך הנתיב, משתדל כמה שפחות לבצע היגוי הפוך.

  6. צח חביב ינואר 20, 2020 בשעה 15:04 הגב

    תודה רבה על האינפורמצייה . הרבה זמן שאלתי את עצמי מה התשובה המדוייקת , וברור לי שזה לא מדע מדוייק … תודה רבה

  7. צח חביב ינואר 20, 2020 בשעה 15:08 הגב

    תודה רבה על האינפורמציה

השארת תגובה

ביטול

052-2777273
חיפוש באתר
גלריית תמונות מהדרכה
סדנת בלימות חירום
לקוחות
משה פרחי
משה פרחי (יליד 1970), עוסק בתחום הדרכות נהיגה מתקדמת בארץ ובחו"ל מזה כ- 15 שנה. עבד כ-10 שנים במגזין 'מוטו' ואתר 'מוטובייק' ומילא מגוון תפקידים כגון: כתב, בוחן ועורך. בנוסף עבד כמה שנים כמאמן בכיר בחברת 'מסלולים' (בית ספר לנהיגה מתקדמת), והיה אחראי על מערך הדרכות הדו-גלגלי בחברה. בוגר בתי ספר לרכיבת מירוצים של 'קליפורניה סופרבייק סקול' (1997) ו-'רון האסלם רייסינג סקול' (2001) ובעל תעודת הסמכה כמנהל ומאמן לנהיגה ספורטיבית מטעם מכון וינגייט (2008). משנת 1998 מתחרה באופן פעיל בליגות הכביש שנערכו בישראל - מירוצי קטנועים ואופנועים ואף היה ממייסדי ליגות מירוצי הכביש בישראל. בעל ידע רב בתחום האופנועים והמכוניות.
חדש באתר
פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

כל הזכויות שמורות למשה פרחי