מזג האוויר סוער וגשום דורש הערכות ושינוי ברכיבה. רכיבה על האופנוע/קטנוע האהוב שלנו ברוח חזקה עלולה להיות מסוכנת. כמה המלצות לעשות ולא לעשות.
ימי החורף שפוקדים אותנו מגניבים וזה כיף גדול לרכב בגשם – כשלבושים בהתאם ורוכבים בהתאם לתנאי האחיזה הפחות טובים. אולם רכיבה ברוח חזקה עלולה להיות מסוכנת. נשאלת השאלה מה עושים כשיש רוחות חזקות?
רוחות חזקות יכולות גם להגיע למהירות של מאה קמ"ש ויותר, אלה מסוגלות להסיט מכונית פרטית ממסלולה, בוודאי כשמדובר על קטנוע או אופנוע – גם כזה ששוקל רבע טון. מי שלא חווה רוח חזקה במהלך רכיבה, מומלץ להשאיר את זה בתור משהו שאף פעם לא חווים. בקיצור חוויה לא נעימה.
אז מה עושים כשיש רוח חזקה? ההמלצה שלי, ממש כמו במקרה של קרח ושלג על הכביש: להימנע ככל האפשר מלרכוב ברוח חזקה!
היה ובכל זאת נתקלתם במהלך הרכיבה שלכם ברוח חזקה, יש להמשיך ולרכוב במשנה זהירות ובמהירות לא גבוהה, תוך שמירת מרווחי ביטחון גדולים מכלי רכב אחרים סביבכם.
המלצתי עם בכל זאת אתם רוכבים ברוח חזקה הקפידו על הדברים הבאים:
- רכבו מתוכנן, קרי הכינו תוכנית רכיבה מפורטת כולל 'תוכנית גיבוי' לכל צרה שלא תבוא.
- הקפידו להיצמד לימין הכביש.
- הקפידו על תנוחת ישיבה נכונה – קרי חבקו את האופנוע חזק עם הרגלים, ושהידיים יהיו משוחררות.
- הנמיכו ככל הניתן את הצללית שלכם, בכדי להקטין את אפקט "המפרש".
- רכבו בקצב מספיק איטי בכדי שתוכלו להגיב לכל סטייה של האופנוע מהקו הנבחר.
- שימרו על מבט רחוק ותקפידו להסתכל לאן שאתם רוצים להגיע ולא לאן שנראה לכם שהאופנוע נוסע.
- על תנסו לרכוב בצמוד לכלי רכב אחרים, "שיחסמו" עבורכם את הרוח, שכן ברגע שכלי הרכב לא "יגן" עליכם יותר, תתקבל מכת רוח שיכולה בקלות להסיט את הדו-גלגלי מהנתיב ואף לגרום לנפילה.
- השתדלו להימנע מלעקוף כלי רכב גדולים, שכן בזמן העקיפה הרוח תחסם לכמה שניות, ובסיום העקיפה תתקבל מכת רוח.
- אם הרוח ממש חזקה, ואתם מוצאים שאתם מתקשים לשמור את האופנוע בקו הנבחר, פשוט מצאו מקום מסתור לכם ולאופנוע, עד יעבור הזעם.
תודה רבה !
כלומר עדיף לשבת בבית ולהמתין עד יעבור זעם !
נתן, תלוי בעוצמת הרוחות. אבל כן. בגדול, ברוחות חזקות עדיף להישאר בבית או לנסוע בתחבורה ציבורית או עם המכונית.
ואם נשארים בבית, רצוי מאוד, להחנות את האופנוע במקום מוגן מרוח, ואם אין כזה אז להצמיד אותו לכיוון קיר, ולמי שיש להעמיד על ג'ק האמצע. אם אין ג'ק אמצע, אז להעמיד את האופנוע כך שהצד של הג'ק יפנה לכיוון הקיר. למי שיש כיסוי, רצוי ברוחות חזקות לוותר עליו.
היום נסעתי ברחבי ירושלים, ברוחות החזקות שהיו, ושאלתי את עצמי כל הזמן, מה עושים במצבים כאלו. והאמת, כל מה שהסברת, כך עשיתי, מתוך אינטואיציה (נשית תקרא לזה.. 😉 ). מהלכי נסיעה מתוכננים מראש, נסיעה איטית יותר, התרחקות ממשאיות וכלי רכב, שמירה על הימין.. תודה על הסברים מעשירים. הגר.
תודה אחלה טיפים
הייתי ממליץ גם על בחירת מסלול נסיעה טוב יותר
לפני כמה ימים רכבתי מאזור חדרה לתל אביב
היו רוחות עזות, עזות מאוד
בחרתי לרכב דרך כביש 4 ולא כביש החוף,
היו פחות רוחות והתנועה בכביש הזה יותר איטית
תודה על הטיפים. נוסע הרוחות חזקות. ממש חוויה מפחידה וחוסר אונים, פתאום בומבות של רוחות צד, ממש זז עם האופנוע בתוך הנתיב, משתדל כמה שפחות לבצע היגוי הפוך.
תודה רבה על האינפורמצייה . הרבה זמן שאלתי את עצמי מה התשובה המדוייקת , וברור לי שזה לא מדע מדוייק … תודה רבה
תודה רבה על האינפורמציה