שעות פתיחה
ראשון 09:00 - 18:00
שני 09:00 - 18:00
שלישי 09:00 - 18:00
רביעי 09:00 - 18:00
חמישי 09:00 - 18:00
שישי 08:00 - 13:00
שבת סגור
גלריה
DSC_1079
DSC_0890
DSC_0194
DSC_0213
הדרכת רכיבה מתקדמת
yossi_3
yossi_2
yossi_1
st2_3
st2_2
rem_1
rem_2
rem_3
shona_1
st2_1
or_1
or_2
ori_1
ori_2
ori_3
mosheplaut_3
mosheplaut_2
mosheplaut_1
itzik_3
itzik_2
car_1
car_2
car_3
ira_1
itzik_1
טלפון: 052-2777273
משה פרחי
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
מעבר על פס האטה
ראשי » משה פרחי ממליץ » מעבר על פס האטה

מעבר על פס האטה

ינואר 8, 2016 16:32 תגובה אחת moshefarhi

פסי האטה (במפרים) פזורים בעיקר בישובים קטנים ובערים, ומהווים סכנה לרוכבי אופנועים וקטנועים. כמה כללי התנהגות שיעזרו לכם לחצות את הבמפרים בבטיחות

בישובים רבים פזורים פסי האטה (במפרים) רבים, במטרה להאט את הנהגים בעת נסיעתם בשטח עירוני. אותם פסי האטה, כתוצאה מהחבטה שהגלגל הקדמי חווה, עלולים לגרום לרוכבי קטנועים ואופנועים לסטות מכיוון הנסיעה, ואפילו במקרים חריגים להביא לאיבוד שליטה. לא פעם, אני נשאל על ידי רוכבים, מהי הדרך הטובה ביותר לעבור פס האטה מבלי לאבד שליטה? הנה התשובה.

מתלה פתוח לעומת מכווץ

כל מתלה יספוג טוב יותר, כאשר הוא נמצא במהלך המרבי שלו – זאת אמרת במצב הפתוח ביותר שהוא יכול להיות. להבדיל ממתלה מכווץ, שאז יכולת הספיגה נמוכה בהרבה. לרוכב יש יכולת לשלוט בפתיחה או בסגירה של המתלה, על ידי העברת משקל – לפנים או לאחור. כלל מנחה – ככל שיהיה פחות משקל על המתלה, כך הוא יהיה פתוח יותר ויספוג טוב יותר.

איך רוכב יכול לשלוט בהעברות משקל? פשוט מאוד, על ידי שימוש במצערת הגז או בבלמים. פתיחת גז (האצה), תעביר משקל אחורה והמזלג הקדמי יפתח; סגירת גז או שימוש בבלמים, יגרמו למשקל לעבור קדימה ולכיווץ המזלג הקדמי. בעת מעבר על מהמורה או פס האטה, השאיפה שלנו שהמתלה הקדמי יהיה פתוח ככל שניתן, שכן אז הוא יספוג טוב יותר ויעבור את המכשול בדרך הטובה ביותר. מעבר על פס האטה תוך כדי בלימה, עלול במקרים קיצוניים לגרום לנעילת הגלגל הקדמי ולנפילה (באופנועים ללא ABS). לכן, גם אם מצאתם את עצמכם מגיעים לפס האטה, במהירות גבוהה, ואתם נמצאים בתהליך האטה, רגע לפני שהגלגל הקדמי יפגע בפס האטה, יש לשחרר את הבלמים ולחזור לגז. על ידי כך נפתח חזרה את המזלג הקדמי ונאפשר לו לספוג טוב יותר את המהמורה. בנוסף, גז הוא גורם מייצב – יש גלגל אחורי שדוחף ומייצר לנו יציבות.

רוכב מיומן ידע גם להשתמש בגופו בכדי לאפשר לאופנוע לספוג טוב יותר, על ידי ישיבה קלה על האופנוע/קטנוע ושחרור פלג גוף העליון. הפעלת לחץ על הרגליות/מדרס ופריקת עומס מהמושב, נאפשר למתלים לספוג טוב יותר את החבטה מבלי להעמיס על הגוף ועל האופנוע. דוגמה קיצונית לכך, ניתן לראות אצל רוכבים בשטח, שם רוכבים בעמידה בזמן תקול מהמורות, מדרגות וכו', וכשהרגלים וגוף הרוכב גמישים ועוזרים בספיגת המהמורות.

צור קשר

IMG_6720 (2)

« הקודם
הבא »
תגובה אחת
  1. מתנאל ינואר 11, 2016 בשעה 21:07 הגב

    כתבה יפה!

    אבל לא כ"כ הצלחתי להבין מה הבעיה עם המתלה הקדמי??
    אפשר פשוט לעבור את הבאמפרים בווילי וזהו

    ; )

    ישר כח

השארת תגובה

ביטול

052-2777273
חיפוש באתר
גלריית תמונות מהדרכה
סדנת בלימות חירום
לקוחות
משה פרחי
משה פרחי (יליד 1970), עוסק בתחום הדרכות נהיגה מתקדמת בארץ ובחו"ל מזה כ- 15 שנה. עבד כ-10 שנים במגזין 'מוטו' ואתר 'מוטובייק' ומילא מגוון תפקידים כגון: כתב, בוחן ועורך. בנוסף עבד כמה שנים כמאמן בכיר בחברת 'מסלולים' (בית ספר לנהיגה מתקדמת), והיה אחראי על מערך הדרכות הדו-גלגלי בחברה. בוגר בתי ספר לרכיבת מירוצים של 'קליפורניה סופרבייק סקול' (1997) ו-'רון האסלם רייסינג סקול' (2001) ובעל תעודת הסמכה כמנהל ומאמן לנהיגה ספורטיבית מטעם מכון וינגייט (2008). משנת 1998 מתחרה באופן פעיל בליגות הכביש שנערכו בישראל - מירוצי קטנועים ואופנועים ואף היה ממייסדי ליגות מירוצי הכביש בישראל. בעל ידע רב בתחום האופנועים והמכוניות.
חדש באתר
פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

כל הזכויות שמורות למשה פרחי