שעות פתיחה
ראשון 09:00 - 18:00
שני 09:00 - 18:00
שלישי 09:00 - 18:00
רביעי 09:00 - 18:00
חמישי 09:00 - 18:00
שישי 08:00 - 13:00
שבת סגור
גלריה
DSC_1079
DSC_0890
DSC_0194
DSC_0213
הדרכת רכיבה מתקדמת
yossi_3
yossi_2
yossi_1
st2_3
st2_2
rem_1
rem_2
rem_3
shona_1
st2_1
or_1
or_2
ori_1
ori_2
ori_3
mosheplaut_3
mosheplaut_2
mosheplaut_1
itzik_3
itzik_2
car_1
car_2
car_3
ira_1
itzik_1
טלפון: 052-2777273
משה פרחי
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
  • דף הבית
  • אימונים
    • מאסטר ברכיבה שלב 1
    • מאסטר ברכיבה שלב 2
    • להיות מאסטר בפניות
    • מאסטר בבלימת חירום בכביש רטוב!
    • סדנת היגוי: לפנות בצורה בטוחה
  • משה פרחי ממליץ
  • גלריית תמונות
  • לקוחות ממליצים
  • אודות
  • צור קשר
משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות
ראשי » משה פרחי ממליץ » משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

יולי 25, 2016 11:14 תגובה אחת moshefarhi

פעמים רבות אני נשאל האם זה נכון להשתמש בצופר תוך כדי רכיבה, בכדי לסמן או להאיר את תשומת הלב של נהגים אחרים? התשובה שלי תמיד זהה – במרבית המצבים רצוי להימנע ולהשתדל כמה שפחות להשתמש בצופר. למה ומדוע? הנה ההסבר.

נתחיל מהחוק היבש. במדינת ישראל בשטח בנוי חל איסור לצפור למעט במקרים של סכנה מוחשית. אך החוק במקרה זה פחות מעניין אותי, למרות שיותר שקט ברחובות העיר יתקבל בברכה. זה נכון גם לכל מי ששם אגזוז יותר רועש.

סיטואציה. רוכב על האופנוע, מתקרב לצומת, יש לי זכות הקדימה ומכונית מתפרצת לנתיב הנסיעה והתגובה האוטומטית זה ללוחץ על כפתור הצפצפה ולצפור לנהג בכדי להאיר את תשומת ליבו. תסכימו איתי שזאת סיטואציה מאוד נפוצה בעיקר בעיר.

נכון, אמנם נהג המכונית יהיה אשם, אם תיגרם תאונה, אך כרוכבי אופנוע וכמשתמשים בכביש בכלל, נושא האשמה כלל אינו מעניין שכן אנחנו אלה שנפגעים. השאלה שאני צריך לשאול את עצמי היא נושא האחריות? מי אחראי על החיים שלי – נהג המכונית או אני?! במקרה של תאונה בין מכונית לאופנוע, בדרך כלל האופנוען הוא זה שמשלם את המחיר. בכל פעם שאני משתמש בצופר בכדי להאיר את תשומת הלב של נהג אחר, אני למעשה שם את האחריות על החיים שלי (ואם אני מרכיב אז גם את חייו של המורכב/ת) בידיים של הנהג האחר. לא יודע מה איתכם, אני לא אוהב להפקיד את החיים שלי ושל היקרים לי בידיים של אנשים אחרים. בנוסף, קחו בחשבון שרוב הסיכוי שהנהג לא ישמע את הצפירה שלכם, שכן במכוניות המודרניות, בקיץ או בחורף, כשהחלונות סוגרים ומערכת השמע דולקת, קשה לשמוע רעשים בחוץ. כנ"ל כשהנהג שקוע בשיחה בטלפון הנייד, לרוב הוא שקוע בשיחה והרבה פחות במה שמתרחש מחוץ למכונית שלו. לכן אני נמנע מלהשתמש בצופר.

גם במקרה ונהג המכונית כן ישמע את הצפירה כאן הנהגים מתחלקים לשלושה: אלה ששומעים וממשיכים לשים עלינו פס; אלה ששומעים ומתרגזים ומחליטים "להעניש" אותנו על הצפירה; אלה שנלחצים מהצפירה ומגיבים בשינוי כיוון פתאומי.

בקיצור. שימוש בצופר לטעמי הוא חסר משמעות ושם את האחריות לחיי בידיו של הנהג האחר. קחו מראש, את הסיטואציה הגרועה ביותר מבחינתכם, ובצעו פעולות שיבטיחו שגם במקרה ונהג המכונית יחליט להתפרץ לנתיב שלכם, אתם תוכלו לבלום או להתחמק ללא קושי או בעיה.

התפקיד שלנו כמשתמשים בכביש שחשופים הרבה יותר, זה לוודא שתמיד נהיה במיקום שיבטיח שאנו לא נפגע.

דוגמאות:

* לשמור מרחק מספיק מכלי רכב שלפנינו; בכביש רטוב נגדיל עוד יותר את מרווח ביטחון בכדי שיהיה לנו מספיק זמן להגיב.
* בהתקרבות לכל צומת – עם או בלי רמזור – נביט לצדדים ונוודא שכולם עומדים ובמקרה הצורך אף נאט את קצב הנסיעה שלנו ונהיה מוכנים לכך שכלי רכב אחר יתפרץ לנתיב הנסיעה שלנו.
* יש לכם דוגמאות נוספות? מוזמנים לשתף את כולם בתגובות. למען נשפר את הבטיחות של כולנו.

הדרכת רכיבה מתקדמת

אופנועים טיפ רכיבה משה פרחי משומש קטנועים רכיבה מתקדמת
« הקודם
הבא »
תגובה אחת
  1. אביעד ינואר 18, 2017 בשעה 8:40 הגב

    חשוב גם לחיים לא רק כשרוכבים

השארת תגובה

ביטול

052-2777273
חיפוש באתר
גלריית תמונות מהדרכה
סדנת בלימות חירום
לקוחות
משה פרחי
משה פרחי (יליד 1970), עוסק בתחום הדרכות נהיגה מתקדמת בארץ ובחו"ל מזה כ- 15 שנה. עבד כ-10 שנים במגזין 'מוטו' ואתר 'מוטובייק' ומילא מגוון תפקידים כגון: כתב, בוחן ועורך. בנוסף עבד כמה שנים כמאמן בכיר בחברת 'מסלולים' (בית ספר לנהיגה מתקדמת), והיה אחראי על מערך הדרכות הדו-גלגלי בחברה. בוגר בתי ספר לרכיבת מירוצים של 'קליפורניה סופרבייק סקול' (1997) ו-'רון האסלם רייסינג סקול' (2001) ובעל תעודת הסמכה כמנהל ומאמן לנהיגה ספורטיבית מטעם מכון וינגייט (2008). משנת 1998 מתחרה באופן פעיל בליגות הכביש שנערכו בישראל - מירוצי קטנועים ואופנועים ואף היה ממייסדי ליגות מירוצי הכביש בישראל. בעל ידע רב בתחום האופנועים והמכוניות.
חדש באתר
פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

פניית פרסה עלולה להיות קטלנית

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

משתמשים הרבה בצופר? מומלץ שתשתמשו פחות

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

אוסף עצות לרכישת קטנוע משומש

כל הזכויות שמורות למשה פרחי